„The world is changing” - te słowa Fangorna, najstarszego mieszkańca Śródziemia, bohatera powieści „Władca Pierścieni” doskonale oddają sytuację, jaka panuje w relacjach sprzedawca – klient. Zmienia się świat, zmieniają się klienci i sposoby podejmowania decyzji o zakupach, zarówno w sieci jak i w świecie rzeczywistym.
Dzisiejszy klient, to klient znacznie lepiej wyedukowany. Przed podjęciem decyzji o zakupie spędza wiele czasu na szukaniu informacji o produkcie/usłudze w internecie. Kontakt z handlowcem (o ile w ogóle nastąpi) odbywa się znacznie później niż jeszcze 8 lat temu. To klient staje się Panem swej decyzji i to on kontroluje ponad 70 procent procesu decyzyjnego. Stary dobry handlowiec – gawędziarz, przekuwający rozmowę w sprzedaż powoli odchodzi do lamusa.

Opisane tendencje dotyczą zarówno rynku B2C jak i B2B. Działy marketingu w firmach stają przed ścianą, gdy pozyskane kontakty nie generują sprzedaży. Frustracja powiększa się, gdy potencjalnie wartościowi klienci okazują się nieprzygotowani do zakupu w momencie, gdy kontaktuje się z nimi przedstawiciel Działu Handlowego. Koszt pozyskania rzeczywistego klienta rośnie, wzrasta też napięcie pomiędzy Działem Marketingu a handlowcami. Spada zaś znaczenie marketingowców w budowaniu siły przedsiębiorstwa.

Warto pracować nad rozwiązaniem tych problemów. Istotna jest tu obserwacja klienta, jego zachowań w sieci. Często konieczne staje się przebudowanie strony internetowej oraz edukowanie klienta poprzez pisanie nowych treści. Znakomitą pomocą są tutaj rozbudowane systemy marketingowe. Pozwalają nam rozpoznać konkretnego klienta i jego potrzeby (personalizacja). Dzięki systemowi wiemy, kiedy klient jest gotowy do zakupu (handlowiec nie działa w ciemno). Mając taką wiedzę możemy prowadzić działania marketingowe w skali 1 na 1, dzięki czemu ich skuteczność znacznie wzrasta.

System można wdrożyć z powodzeniem niemal w każdej firmie handlowej, produkcyjnej oraz usługowej. Wystarczy baza e-mailowa obecnych lub potencjalnych klientów oraz własna strona internetowa. Istnieją również ciekawe rozwiązania dla e-commerce zwiększające sprzedaż nawet o 10% w ciągu 3 miesięcy od wdrożenia.

Świat się zmienia. Zmienia się mentalność klientów. Warto wybierać narzędzia, które pozwalają tę mentalność zrozumieć i odpowiednio ją wykorzystać.

Na zakończenie kilka istotnych korzyści płynących z zastosowania takiego systemu:

  •  większa ilość pozyskanych kontaktów
  •  wzrost skuteczności e-mail marketingu
  •  klienci lepiej przygotowani do zakupu
  •  wzrost konwersji sprzedażowej 
  •  wyższy zwrot z inwestycji w marketing
  •  wzrost zysku firmy

To nowoczesne rozwiązanie można testować za darmo już dziś. Udzielamy szczegółowej informacji dotyczącej działania systemu oraz pomagamy we wdrożeniu wersji pełnej i testowej.
Możemy z powodzeniem zaimplementować system do stron opartych o CMS Joomla i WordPress oraz we wszystkich stronach opartych o PHP.

Skontaktuj się z nami zyskaj wartościową wiedzę o swoich klientach!