Remarketing to usługa Google, dostępna już od kilku lat. Jednak wciąż wielu właścicieli firm działających w sieci nie korzysta z tej formy reklamy. Prawdopodobnie dlatego, że nic o niej nie wie.

Nie taki remarketing straszny.

Mówiąc krótko: remarketing to usługa dzięki której nasza reklama może „wędrować” w sieci za klientem, jeśli ten wcześniej odwiedził naszą stronę www. Wiadmomo, żyjemy w czasach olbrzymiego popiechu, a internauci często po 5 minutach nie pamiętają, że coś oderwało ich strony www dentysty lub niedokończonych zakupów w slepie internetowym. Remarketing może być odpowiedzią na takie sytuacje, a nasza reklama pojawiajaca się przy okazji przeglądania innych stron przypomni o nas potancjalnemu klientowi.

Każda firma może korzystać z remarketingu.

Google cały czas usprawnia usługę remarketingu. Wprowadzona w 2010 roku umożliwiała wyświetlanie kierownych reklam graficznych na stronach należących do sieci partnerskiej Google na całym świecie (obecnie ponad 2 mln witryn). W ubiegłym roku Google rozszerzyło ofertę remrketingową o remarketing w wyszukiwarce, dzięki czemu możemy wyświetlić reklamę użytkownikowi, który był już u nas, a teraz ponownie szuka w Google podobnego produktu lub usługi. Najnowsza odsłona remarketingu, dostępna od kilku miesiecy, to remarketing dynamiczny dla sklepów internetowych.

Dzięki połączeniu konta Adwords i Marchant Center sklep internetowy może wyświetlać użytkownikowi reklamę produktów, które ten oglądał wcześniej, a opuścił stronę dokonania zakupu. Dzięki tak rozbudowanej usłudze niemal każda firma ma możliwość zastosowania remarketingu, aby odnieść jak największą korzyść z reklamy.

Jakie możliwości ma remarketing?

Usługa remarketingu działa w opraciu o listy remarketingowe, do których dopisywani są odwiedzajacy stronę internetową. Google pozwala w łatwy sposób tworzyć zaawansowane listy remarketingowe, dzięki którym dotrzemy do najlepiej rokujących klientów. Mogą to być osoby, które kliknęły w „kontakt”, przejrzały cennik lub porzuciły koszyk w sklepie internetowym. Co więcej: możemy wyświetlać inne wersje reklam dla każdej listy remarketingowej.

Nowe możliwości dla sklepów internetowych:

Wspomniany wcześniej remarketing dynamiczny dla sklepów pozwala stworzyć osobne listy klientów:

  • odwiedzajacych stronę główną
  • przeglądajacych kategorie produktów
  • przegladajacych produkty
  • tych, którzy porzucili koszyk
  • tych, kórzy dokonali zakupu

Dla każdej z tych grup możemy stworzyć dynamiczną reklamę podpowiadajacą produkty zgodnie z ich preferencjami. Każda grupa klientów zobaczy inne wezwanie do akcji. Tym, którzy od nas kupili możemy wyświetlić podziękowania. Ci, którzy porzuclili koszyk zobaczą np.: komunikat „Twoje zakupy czekają”

Jak wdrożyć remarketing?

Usługę remarketingu można wdrożyć na każdym koncie Google AdWords. Zapraszamy do skorzystania z oferty firmy RAV.PL. Z powodzeniem wdrażamy usługę remarketingu dla firm oraz remarketingu dynamicznego dla sklepów internetowych.