Przedsiębiorco! Nie ignoruj mobilnego klienta!

Już 34% internautów to użytkownicy mobilni (tablet 6%, smartfon 28%*), a ich liczba rośnie w tempie lawinowym! Czy można ignorować tę dynamicznie rosnącą grupę? Jasne, że nie!

Nawet, jeśli w oczach wielu przedsiębiorców tablet i smartfon to urządzenia niższej kategorii, to jednak tendencje na rynku są dość jednoznaczne. Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za ich pomocą. Na ich popularność wpływają coraz niższe ceny urządzeń, a także (co ważne!) ich użyteczność! Na niewielkim smartfonie przeglądamy Internet w domu (20%*), w pracy (10%*) w szkole (5%*) oraz w czasie podróży (16%*). Zaś coraz bardziej popularny tablet wraz ze swymi aplikacjami jest dziś świetnym narzędziem biznesowym, zachowując przy tym najważniejsze cechy tradycyjnego laptopa (dostęp do Internetu, skrzynki e-mail, itp).

Jest zatem wymogiem koniecznym, by strona firmowa w sposób maksymalnie czytelny wyświetlała się na tym urządzeniu.
Rzeczywistość jednak jest dalece inna od preferencji internautów. Wiele firm nie posiada stron przystosowanych pod urządzenia mobilne. Co więcej! Wielu właścicieli firm nawet nie wie, że tablety i smartfony wymagają dostosowania strony firmowej. Brak świadomości kosztuje, a wygrywają Ci, którzy szybciej tę wiedzę posiądą i wdrożą.

Wersje mobilne stron

Pamiętajmy zatem. Niezależnie od tego, czy świadczymy usługi serwisowe, czy prowadzimy sklep internetowy, strona mobilna jest dla nas koniecznością.

Firma RAV.PL świadczy usługi tworzenia nowoczesnych stron internetowych, które wyświetlają się znakomicie zarówno na dużych ekranach, jak i niewielkich ekranach tabletów oraz smartfonów.

*Źródło danych: World Internet Project. Poland (2013), Warszawa, Agora SA i Orange Polska. Polska edycja badania.