Podstawy skutecznej reklamy AdWords

"Uruchom kampanię Google AdWords i zacznij zarabiać" - to pięknie brzmiące hasło, które świetnie oddaje ideę systemu reklamowego firmy Google i stanowi obiecującą zachętę zwłaszcza dla początkujących użytkowników. Jak jednak wprowadzić tę ideę w życie własnej firmy?

Na co zwracać szczególną uwagę, by faktycznie zarabiać dzięki AdWords?

Zanim rozpoczniemy przygodę z reklamą w AdWords warto zadać sobie pytanie, "Co chcę osiągnąć dzięki uruchomieniu reklamy?". Jeśli naszym celem jest sprzedaż produktów, konieczna jest optymalizacja reklam pod kątem użytkowników i ich potrzeb, ale też mozolna praca nad tym, by reklama była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Zaś w ostatecznym rozrachunku reklama ma się zwyczajnie opłacać.

Jak tego dokonać?

Istnieje, co najmniej kilka podstawowych wskaźników, które należy wziąć pod uwagę.

  • Pozycja reklamy. Twierdzenie, że wyższa pozycja (najlepiej na górze strony) ma znaczenie w sprzedaży jest w większości przypadków prawdziwe. Klienci poszukujący produktów chętnie klikają w wyniki wyszukiwania, które znajdują się na górze strony. Panuje tu jednak wysoka konkurencja. Aby wysoka pozycja nie zrujnowała naszego budżetu konieczne jest tworzenie precyzyjnych reklam AdWords oraz działania w naszej stronie internetowej. Pamiętajmy, że Google bierze pod uwagę jakość strony docelowej, zaś pozycja reklamy jest ściśle związana z kosztem kliknięcia (CPC) i jakością strony (Wynik Jakości - QS)
  • CTR - czyli współczynnik klikalności. Im więcej kliknięć w reklamę, tym większa szansa na sprzedaż. Jak zapewnić sobie wysoki CTR? Tu po raz kolejny dotykamy tematu trafności naszej reklamy względem zapytań internautów. Dobrze dopasowana do zapytania reklama to więcej szans na kliknięcia i przejście do strony.
  • Konwersja. Kolejny ważny (bardzo ważny) element. Nawet najwyższy CTR nie gwarantuje sprzedaży. A CTR bez sprzedaży może spalić nasz budżet reklamowy bez żadnego efektu. Konwersja to nic innego jak realizacja przez klienta założonego przez nas celu. Jeśli klient kupił reklamowany przez nas produkt - mamy konwersję. Jeśli wypełnił formularz kontaktowy - to też może być nasza konwersja. Wszystko zależy od przyjętego przez nas założenia.
  • Koszt konwersji - Jeśli wydamy na reklamę 100 zł a w tym czasie zarobimy dzięki niej 80 zł, to nasz koszt konwersji jest wyższy niż wartość sprzedanego produktu/usługi. Zatem całe nasze działania reklamowe powinny zmierzać w kierunku zwiększania liczby konwersji, których koszt będzie jak najniższy. Ten proces jest złożony i bywa długotrwały. Wiąże się najczęściej z modyfikacją samej kampanii AdWords, przebudową strony internetowej, jest jednak opłacalny.

W optymalizacji kosztów konwersji pomagają dodatkowe narzędzia.

Przydatne są zwłaszcza dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na ciągłą analizę reklamy AdWords. Dobrym przykładem jest system GetLead, gdzie po poprawnej konfiguracji konta widzimy dokładnie, która reklama przynosi zysk, a która jest dla nas kosztem. Dzięki temu możemy podjąć błyskawiczną decyzję o wyłączeniu nieskutecznych (tzn. generujących koszty) reklam. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwoli zaoszczędzić pieniądze, które można skierować na reklamy przynoszące korzyść firmie.

Zoptymalizujemy Twoje kampanie reklamowe

Pomożemy wybrać dla Twojej firmy najlepsze słowa kluczowe, które naprawdę dobrze konwertują. Przeprowadzimy optymalizację wszystkich kampanii reklamowych oraz stron internetowych by obniżyć koszty (CPC) i podnieść wynik jakości. Po przeprowadzeniu optymalizacji, zwiększenie budżetu reklamowego przełoży się na większą liczbę dobrych klientów.

Zadzwoń pod numer +48 501 075 753 lub skorzystaj z formularza kontaktowego i umów się na bezpłatną konsultację.